ازدواج با دختر بزرگتر ✔️ از نظر روانشناسی
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج با دختر بزرگتر در گذشته از سن خود برای مردان امری غیرعادی و حتی غیرقابل قبول بود. اما با گذشت زمان و تغییر نگرش‌های اجتماعی، این موضوع نیز به تدریج پذیرفته شد. امروزه، ازدواج با دختر بزرگتر از سن خود امری رایج و عادی است و مزایا و معایب خاص خود را دارد.

برای تصمیم گیری در مورد ازدواج علی الخصوص در فرهنگ ایران، معمولا رایج است که پسر از دختر بزرگ تر باشد ولی با گذشت زمان و مستقل شدن جوانان در امر انتخاب همسر آینده و با تغییر بسیاری از معیارها، این معیار نیز دستخوش تغییراتی شده است و سبب ایجاد ازدواج هایی تحت عنوان ازدواج معکوس شده است.

در ازدواج معکوس همانطور که از نامش پیداست، زنان بزرگتر از مردان هستند. البته ازدواج هایی که دختران بزرگتر بودند بر اساس تحقیقات می تواند موفق باشد در صورتی که تحت نظارت مشاور باشد و اصول زیر را رهعایت کند.

ازدواج با دختر بزرگتر
از نظر روانشناسی، ازدواج با دختر بزرگتر می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد.

مزایای ازدواج با دختر بزرگتر

تجربه و پختگی بیشتر: زنان به طور کلی از نظر عاطفی و ذهنی زودتر از مردان بالغ می‌شوند. بنابراین، زنان بزرگتر از نظر تجربه و پختگی نسبت به مردان همسن خود برتری دارند. این امر می‌تواند به ایجاد یک رابطه قوی‌تر و پایدارتر کمک کند.
اعتماد به نفس بیشتر: زنان بزرگتر به طور کلی اعتماد به نفس بیشتری نسبت به زنان جوان‌تر دارند. این امر می‌تواند به ایجاد یک رابطه سالم‌تر و رضایت‌بخش‌تر کمک کند.
استقلال بیشتر: زنان بزرگتر به طور کلی مستقل‌تر از زنان جوان‌تر هستند. این امر می‌تواند به ایجاد یک رابطه برابرتر و عادلانه‌تر کمک کند.
استقلال مالی: زنان باتجربه‌تر معمولاً استقلال مالی بیشتری دارند. این امر می‌تواند به کاهش تنش‌های مالی در زندگی مشترک کمک کند.
ازدواج با دختر بزرگتر

معایب ازدواج با دختر بزرگتر

اختلاف سنی: اختلاف سنی می‌تواند باعث ایجاد تفاوت‌های فرهنگی، ارزشی و علایق شود. این امر می‌تواند منجر به مشکلاتی در رابطه شود.
مشکلات باروری: زنان با افزایش سن، احتمال بارداری و زایمان طبیعی کمتر می‌شود. این امر می‌تواند برای زوج‌هایی که قصد فرزندآوری دارند، مشکل‌ساز باشد.
مسائل اجتماعی: در برخی از جوامع، ازدواج با دختر بزرگتر هنوز مورد پذیرش نیست. این امر می‌تواند باعث مشکلات اجتماعی برای زوج‌ها شود.

 

منبع:مشاوره ازدواج-ازدواج با دختر بزرگتر ✔️ از نظر روانشناسی





:: برچسب‌ها: ازدواج , معایب ازدواج با دختر بزرگتر , ازدواج با دختر بزرگتر ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: